9. 4. 2012

Mandarinková roláda

túto roládu mám už vyskúšanú aj s tvarohovou plnkou (500g tvarohu, 1 vanilkový cukor, 175g kyslej smotany, 2-4 polievkové lyžice práškového cukru, môže sa ešte dať 200g masla)...ale lepšia je plnka čo uvádzam v postupe, lebo lepšie drží tvar ako tá tvarohová)





Suroviny:
  • 5 vajec
  •  5 polievkových lyžíc cukor práškový
  •  5 polievkových lyžíc múka polohrubá
  •  2 polievkové lyžice kakao
Plnka: 
  • 1/2 litra mlieko
  •  60g zlatý klas - krémový prášok
  •  1 cukor vanilkový
  •  150-200g masla
  •  5 polievkových lyžíc cukor práškový
  •  7-8 čerstvé mandarínky


Najskôr vyšľaháme sneh.


Vymiešame žĺtky s cukrom do penista.


Postupne pridáme preosiatu múku.


A opatrne vmiešame tuhý sneh z bielkov.


A nakoniec vmiešame kakao.


Cesto vylejeme na plech(ja som dala s rozmerom 36x26 cm) vyložený papierom na pečenie (papier som troška vymastila olejom) a upečieme, 10-15 minút na 180 °C  (plynová rúra: 3 stupeň)


Upečené cesto dáme hneď na vlhkú utierku a po 2 minútach, spolu s papierom, hneď stočíme do rolády.


Mlieko dáme s vanilkovým cukrom variť, do vriaceho vlejeme zlatý klas rozmiešaný v troche studeného mlieka a uvaríme hustý krém.


Maslo vymiešame s 5PL práškového cukru a keď krém vychladne, pomaly ho vmiešame do masla a nakoniec dobre vyšľaháme. Roládu rozvinieme a natrieme plnkou, ku kraju dáme mandarínky.


Roládu opäť zavinieme a dáme stuhnúť do chladničky.
     

                                      Prajem sladkú dobrú chuť!






Vždy ma poteší, keď moje recepty majú úspech aj u druhých a veľmi ma potešia aj fotky ich výtvorov. Takto krásne sa roláda podarila Martuške :-)


A takto krásne Katke :-)



Stanka ju vyskúšala s pomarančami a tiež sa jej krásne vydarila :-) 



Aj Monike sa krásne vydarila :)


Ďakujem dievčatá za vaše krásne fotky a výtvory :-)

13 komentárov:

  1. Prenadherna roladka. Darmo, ty si majsterka na roladky.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Adrianka, ďakujem! Ja zase chodím obdivovať tvoje, nádherné výtvory a nielen tu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. vyzera to supeer a aj musi chutit supeer...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Predivan blog sa divnim receptima, Pozdrav iz Beograda :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Divani recepti .... pozdrav iz Bosne

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Upekla jsem roládu s mandarinkama k oslavě mých narozenin a sklidila jsem úspěch. Všem moc chutnala.
    Vzhledem a svou chutí je učarovala. Děkuji za recept.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. rado sa stalo a dodatočne k narodeninám všetko najlepšie (neviem ako sa voláte, tak je to bez oslovenia) ...teším sa, že roláda mala úspech aj u Vás a tiež ďakujem za milý komentár :-)

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...