14. 4. 2012

Tvarohový koláč so želatínou



Recept z mojej receptovej písanky a kedže je taký osviežujúci, najradšej ho pečiem v lete. Dá sa spraviť aj ako torta ;-)


Suroviny:

  • 6 ks vajcia
  •  6 polievkové lyžice -cukor kryštál
  •  6 polievkové lyžice-múka polohrubá
  •  2 polievkové lyžice kakaa
  •  1 /2 prášok do pečiva
  •  1dcl oleja

Plnka I:

  • 500g tvaroh jemný
  •  250g masla
  •  1 cukor vanilkový
  •  8 poliev. lyžíc cukor práškový
Plnka II:

  • 1liter vody
  •  1 prášok -džús pomarančový
  •  7 poliev. lyžíc cukor kryštál
  •  2 prášky zlatý klas - krémový prášok

Postup:


Cesto: Celé vajcia s cukrom vyšľaháme a postupne pridávame olej, múku, prášok do pečiva a kakao. Cesto vylejeme na pomastený a pomúčený plech a upečieme ( plech som použila s rozmerom 36 x 26 cm)



Plnka I: Maslo vymiešame s práškovým a vanílkovým cukrom, pridáme tvaroh a podľa chuti môžme pridať aj troška rumu. Plnku rozotrieme na vychladnutý koláč.



Plnka II: V 500 ml vody na ohni rozpustíme cukor a šumienku (zvyknem kupovať Tang-pomaranč) V ďalších 500 ml vody rozmiešame 2 prášky Zlatý klas a vlejeme do vriaceho cukrového roztoku. Za stáleho miešania necháme zhustnúť. Necháme želatínu troška vychladnúť a potom rozotrieme na tvarohovú plnku. Odložíme na chladné miesto a po stuhnutí koláč pokrájame. Dobrú chuť!

Vyskúšala som plnku aj tak, že namiesto masla som dala  kyslú 16% smotanu a aj tak bol chuťovo dobrý.


14 komentárov:

  1. Milujem ten koláč piekla ho mamka keď som bola malá :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vyskusam, ale ako skoro vo vsetkych receptoch, aj tu mi chyba velkost plechu. Su rozne velkosti a ja sa prevazne "netrafim"

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Plech som použila s rozmerom 36x26 cm...už som to dopísala aj do receptu

      Odstrániť
  3. Ja ho robievam tiež, ale II.plnku robím tak, že 7,5 dcl Fantu /citrónovú, pomarančovú, robila som aj s cocacolou, kofolou a bolo to výborné/ uvarím s dvomi vanilkovými pudingami a 2 PL kr.cukor. Ja tento koláč mám pod názvom "Osviežujúci zákusok" :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Darinka, tak som ešte neskúšala, ale môže to byť aj v takej verzii dobré, ďakujem za komentár :-)

      Odstrániť
  4. Milá Ywett, tyto řezy dělám už strašně dlouho a vždy s velikým úspěchem. Jen dolní vrstvu peču světlou, jsou vynikající :-) Všem doporučuji a Vám děkuji za krásný blog s bezvadnými recepty a nádhernými fotkami :-) Marťa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To ja Vám ďakujem za návštevu a milý komentár :) ...a ohľadom receptu na tento koláč, súhlasím, je výborný a niekedy tiež vyskúšam, že spravím bledé cesto :)

      Odstrániť
  5. Tiez ho robievame.Pod zelatinu davame este ovocie a podla ovocia volime farbu zelatiny.Oranzova-broskyne,zelena-kiwi,cervena-ceresne,zlta-banan... :))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jej aj toto je tvoj repcet?? Teda toto mám medzi obľubenými v pc a je vyskušany na 1 s hviezdičkou

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno aj tento, dávala som ho aj na varechu keď som sa tam ako nová zeregistrovala, ešte pod starým nickom http://varecha.pravda.sk/recepty/tvarohovy-kolac-so-zelatinou/13299-recept.html

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...