29. 8. 2012

Jablkový koláč s vôňou škorice


jednoduchý, voňavý a s jabĺčkami šťavnatý.


Suroviny:

  • 750g jablká
  • 250g múka polohrubá
  • 80g kryštálový cukor
  • 250ml mlieka
  • 100ml oleja
  • 50g lieskovce (pomleté)
  • 1 vajce
  • 1 kypriaci prášok do pečiva
  • 1 vanilkový cukor
  • mletá škorica

Postup:


Múku zmiešame s kypriacim práškom do pečiva, pridáme kryštálový a vanilkový cukor, postrúhané jablká, mletú škoricu, vajce, pomleté lieskovce a vlejeme mlieko. Pridáme olej a dobre všetky suroviny premiešame.


Cesto dáme na plech vymastený maslom (použila som menší plech, s rozmerom 34x21 )


Dáme do vopred vyhriatej rúry a pečieme, pri plynovej rúre tých 25-30 minút. Po upečení necháme koláč vychladnúť. Ľubovoľne polejeme čokoládovou polevou.


A ozdobíme. S dcérkou sme povykrajovali z jablka, takéto ozdoby :-)...rezané časti jablka, potrieme rozkrojeným citrónom, aby sme zabránili hnedému zafarbeniu.


Prajem dobrú chuť!



24 komentárov:

  1. To věřím, že musí být šťavnatý :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Deniska za nahliadnutie a veru bol :-)

      Odstrániť
  2. Ivetka, u mňa na blogu máš ocenenie :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzka, veľmi si to vážim, krásne ďakujem :-)....už som to dostala aj minule, len neviem ako to ocenenie mám uložiť napr. aj na svoj blog a tiež veľmi rada by som ho dala aj druhým, lebo aj tvoj a aj iné blogy ktoré sledujem, tak si ho zaslúžia viac ako ja....ešte raz ďakujem :-))

      Odstrániť
  3. tá čokoláda na ňom priam spieva...robila som už takýto koláč a chutil nám...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Milá Ywett, vybrala jsem Tě jako jeden ze svých oblíbených blogů a uděluji Ti nominaci na Liebster blog. Více zde http://janina.kutik.info/2012/08/pred-par-dny-jsem-si-na-svem-blogu.html :-))
    Recept vypadá jako obvykle, naprosto skvěle:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka, si milá a veľmi pekne ďakujem, cením si to krásne ocenenie :-))....už sa to musím naučiť, ako to vkladať....ale asi tak ako recept?....fakt neviem

      Odstrániť
  5. Odpovede
    1. vitaj na mojom blogu a krásne ďakujem za nahliadnutie a milý komentár :-))

      Odstrániť
  6. Wau, Ty aj zo všedného koláčika vytvoríš luxus...Tvoje ozdobné nápady sa mi páčia :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Veľmi sa tento koláčik ujal v mojej rodine, je šťavnatý, voňavý. Rada sledujem Váš blog, veľmi sa mi páči, vždy tu nájdem recept na vyskúšanie a ani jeden ma nesklamal. Držím Vám palce, ste veľmi šikovná. Slávka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Slávka, vitajte na mojom blogu a teším sa, že sa Vám recepty páčia a majú úspech aj u Vás :-) Krásne ďakujem a prajem všetko dobré :-)

      Odstrániť
  8. Ywett, moc zajímavý a nádherně ozdobený moučník!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Uuh, vypadá náramně! :)
    Chtěla bych tě pozvat k sobě na první, uvítací giveaway :) budu moc ráda, když se zúčastníš..
    Přeji krásný den!
    http://zrzunka.blogspot.cz/2012/09/giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zrzunka, vitaj na mojom blogu a ďakujem za milý komentár a Tvoje pozvanie :-) Rovnako aj Tebe prajem krásne dni! :-)

      Odstrániť
  10. No ty vypadají krásně :) oko by jedlo hned :) Opravdu krásně udělané, jablíčka miluji :) Děkuji za inspirativní recept :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Nikki Finn, vitajte na mojom blogu a veľmi pekne ďakujem za milý komentár, dúfam že koláč bude mať úspech aj u Vás doma :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Rada pečiem takéto koláčiky, recept si určite vyskúšam a som presvedčená, že je to veľmi chutný koláčik. Ywettka, Vaše rolády sú ako z rozprávky, prekrásne, budem sa receptov držať a skúšať, snáď sa mi raz podarí také majstrovské dielo ako sú Vaše. Ste stobodová blogerka. Miška

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Miška, také uznanie si ani nezasľúžim, ale krásne ďakujem a dúfam, že budete s receptami spokojná a že budú chutiť. Držím palce aby sa dobre darilo, ale ja verím že to hravo zvládnete, však tiež som sa zo začiatku učila a nie jeden výtvor skončil v koši. Prajem Vám všetko dobré a vitajte na mojom blogu :-))

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...