6. 10. 2012

Kakaová roláda


Základom rolády je dobré cesto a chutná plnka ;-)


Suroviny:
  • 5 vajec
  •  5 PL práškový cukor
  • 4 PL múka polohrubá
  •  1PLkakao (kvalitné)
Plnka:
  • 200ml mlieko
  •  2 polievkové lyžice múka polohrubá
  •  1 celé vajce
  •  1 cukor vanilkový
  •  250g masla
  •  2 polievkové lyžice cukor práškový
  • 1PL kakao

Postup:

Najskôr vyšľaháme sneh.
Vymiešame žĺtky s cukrom do penista a pridáme preosiatu múku.


Opatrne vmiešame tuhý sneh z bielkov.


A nakoniec vmiešame kakao.


Cesto má byť vymiešané krátko a zľahka. Vylejeme na plech (ja som dala s rozmerom 36x26 cm) vyložený papierom na pečenie (papier som troška vymastila olejom) a upečieme, 10-15 minút na 180 °C (plynová rúra: 3 stupeň)


Pripravíme si plnku. Z mlieka, múky, vanilkového cukru a vajíčka uvaríme hustú kašu a necháme dobre vychladnúť.



Upečené cesto dáme hneď na vlhkú utierku. Po 2 minútach, stočíme spolu s papierom do rolády.


Spravíme si plnku. Maslo vymiešame s práškovým cukrom a postupne ho pridáme k vychladnutej kaši a vyšľaháme. Krém rovnako rozdelíme a do jednej časti pridáme kakao.


Vychladnutú roládu, opatrne rozvinieme a dáme dole papier.


Najskôr natrieme bledou a potom kakaovou plnkou.


Roládu opäť zavinieme a dáme stuhnúť do chladničky.


Prajem dobrú chuť!




33 komentárov:

  1. Vypadá to skvěle! :)
    Mamka říkala, že by si dala roládku. No nevím, chtěla bych teď upéct zdravou buchtu pro tátu :) A dnes jsem dala na blog recept na muffiny s trojí čokoládou :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Deniska a ako si sa rozhodla?....a muffinky som už bola pozrieť, krásne sa ti vydarili, si šikulka :-)

      Odstrániť
  2. a přesně takhle má vypadat ta nejkrásnější roláda, kterou si představuji, že se mi taky jednou povede. Jsi strašně šikovná! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kim, si milá a ďakujem :-) Práveže ja obdivujem teba a tvoje šikovné ručičky, lebo v tvojom veku som nepiekla a ani som nevedela, nie to ešte roládu spraviť

      Odstrániť
  3. Je úplne super, tento receprik musim vyskúšať, už sa teším.
    Peknú nedeľu. Gabriela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Gabika, dúfam že budeš s receptom spokojná, daj potom vedieť a rovnako aj tebe prajem krásny nedeľný večer :-)

      Odstrániť
  4. Ywka nádherná roláda bodla by teraz ku kávičke :-) už si rozmyslela komu pošleš srdiečko ? že je to ťažké :-)).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka, ďakujem :-)....hmm, srdiečko by som najradšej poslala všetkým....prečo len dvom?...viem, viem, také sú pravidlá

      Odstrániť
  5. Ivetka, tvoje roladky su absolutne uzasne...nevynimajuc tuto...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Adrianka :-)...práveže na tejto som si to ináč predstavovala, hlavne aby to s tou plnkou krajšie ukázalo...

      Odstrániť
  6. Ivka, vidím, že ti ozaj chýbalo pečenie a tak si musela pridať ďalšiu krásnu roládu k tým všetkým ktoré si už napiekla....neostalo z nej? :))) Ja viem, svokrička si odniesla. Nech si pochutná na nej.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evka, ďakujem :-)...ešte zostalo a aj pre kolegyne(zajtra beriem do roboty) takže by som s radosťou aj tebe ponúkla, čakám ťa! :-)....svokričke tiež chutila, je to jej obľúbená roláda :-)

      Odstrániť
  7. Yvetka a je tu ďalšie Tvoje úžasné pečenie...ja tak veľmi rada k tebe chodím a učím sa, ano, veľa som sa naučila tu, aj na iných blogoch. Tvoj postup je vždy tak krásne nafotený a prehľadný že sa musí podariť. Ďakujem krásne, pozdravujem Ťa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mery, si milá a veľmi pekne ďakujem, je to vzájomné ;-)

      Odstrániť
  8. krásně nafocený postup :) jsi prostě šikulka!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. nádherná roláda, páči sa mi ako sa vždy s tým vieš vyhrať,vytváraš nádherné fotogenické koláčiky, hotové umelecké diela :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Krásna rolády, ako všetky od Vás, ste jednotka vo všetkom do čoho sa pustíte. Máte môj obdiv. Renata

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Já mám z rolády docela strach, že se rozlomí, až jí budu zavinovat....no, nevím.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bibiane, nemaj obavy, ak budeš postupovať podľa receptu, určite sa ti nezlomí, držím palce a len smelo do toho!...toto cesto je dobré na rolády a netreba ho piecť veľmi dlho, aby sa nevysušilo...pozri aj tu skúšali podľa môjho receptu a krásne sa im podarila (v komentároch sú aj fotky) http://varecha.pravda.sk/recepty/jablkova-rolada-fotorecept/26695-recept.html

      A ak potrebuješ ešte v niečom poradiť, tak sa kľudne opýtaj ;-)

      Odstrániť
  12. Ahoj. :) Díky za komentář. Já jsem na blogspot.cz nová, takže s tím ještě moc neumím...:( Jak všichni děláte, že máte "členy" blogu? Mám to někde nastavit, aby to šlo? :) A kde? Díky moc. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, nemáš zač a pokiaľ viem, rada poradím :-)...takže klikni vľavo hore na-navrhnúť...potom na rozloženie a ďalej klikni na - Pridať modul gadget, to ti otvorí a potom vyhľadaj....Následníci
      Zobrazuje zoznam používateľov, ktorí sledujú váš blog...a to skús pridať a nezabudni to uložiť, potom by ti to malo na Tvojom blogu už zobrazovať...

      Odstrániť
  13. moja prvá roládka v živote upečená =) a výborne chutí, skvelý popis, podľa ktorého sa to dá zvládnuť, ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veronika, si šikuľka, teším sa s tebou a ďakujem, že si napísala :-))...mám radosť, že aj chutila :-)

      Odstrániť
  14. do cesta davam kakao a do plnky pudink BB

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. určite sa dá aj tak :)...tiež do cesta som dala kakao

      Odstrániť
  15. Vyzera paradne.....uz viem co budem piect v piatok....dufam,ze sa podari a bude taka krasna ako tvoja

    OdpovedaťOdstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...