3. 1. 2013

Syrový koláč





S jemnou chuťou lieskových orieškov v ceste.






Suroviny:

  • 210g múka hladká
  • 80 g pomleté lieskové orechy
  • 100g masla
  • 1/2 prášok do pečiva
  • 1 čajová lyžička-soľ
  • 125ml mlieko

Plnka:

  • 180g kyslá smotana
  • 100-150g syr údený
  • 100g syrokrém (alebo môžte dať svoj obľúbený syr, ovčí, mozzarella....)
  • 1 celé vajce
  • mladá cibuľka alebo petržlenová vňať

Postup:

Z uvedených surovín zamiesime vláčne krehké cesto.




Cesto rozdelíme a menšiu časť cesta dáme na vrch koláča a väčšiu rozvaľkáme.


(ja som si pomohla papierom na pečenie, kde som si podľa formy, obkreslila kruh a pomocou papiera som cesto preložila do maslom vymastenej formy)

Cestom vyložíme formu a aj bočné steny okrúhlej formy. Použila som s priemerom 27 x 27 x 3.6 cm.
 Plnku si pripravíme tak, že údený syr postrúhame, pridáme kyslú smotanu, vajce, syrokrém, vňať a premiešame.







A poukladáme na koláč.



Dáme upiecť v rozohriatej rúre (v plynovej približne 30-35 minút až kým koláč nechytí ružovkastý nádych )


Prajem dobrú chuť!












27 komentárov:

  1. mno tak toto ma hned prve na zozname co budem zase robit... vyzera to mnam.. a po vianociach mam este plnu zasobu lieskovych orieskov...;) Verim, ze manzel alergik na lieskove oriesky, urcite neodola tiez.;)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. júúj Katka, u manžela ak je alergik, tak radšej ho nepokúšaj ;-)...a ďakujem :-)

      Odstrániť
    2. môže byť aj bez lieskových orechov?

      Odstrániť
  2. bomba Ywett! to určitě vyzkouším, už jen proto že je to změna oproti sladkým koláčům a taky že jsem takovou koláčovou formu dostala pod stromečkem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak to sa už teraz teším na tvoje dobroty, keď si dostala takú formu, je to dobrá vecička a rada v nej pečiem, cesto sa na formu nelepí. A ak sa rozhodneš vyskúšať tento koláč, potom napíš :-)..a ďakujem za návštevu

      Odstrániť
  3. !! vypadá naprosto báječně:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ivka, vyzerá úžasne a tá kombinácia, orechového cesta so syrovou plnkou... pri najbližšej príležitosti pečiem...:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evka, dúfam, že bude chutiť aj Vám a ďakujem :-)

      Odstrániť
  5. Páááni, to vyzerá na dobrú mňamku. Ta kombinácia je zaujímavá, toto idem skúsiť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Mery, hlavne aby aj chutilo :-)

      Odstrániť
  6. Mňam, sýrový koláč je perfektní změna po sladkých Vánocích :)) Vypadá famózně!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Vyzerá vynikajúce , určite aj tak chutí :-) Ywka krásne zábery ....

    OdpovedaťOdstrániť
  8. wau až sa mislinky zbiehajú ďalšia dobrota a lieskovce v ceste... fíha tak to musí byť famózne, veď orechy a syr idú veľmi dobre k sebe... tlieskam :-)))nádherne spracovaný recept

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Vyzera nadherne.Prosim Vas a aky mate priemer formy?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem a formu som použila som s priemerom 27 x 27 x 3.6 cm

      Odstrániť
  10. Prave ho mam v trube. Oriesky som uz nechcela mliet, kedze maly mi spinka hned vedla kuchyne, ale skusila som miesto toho dat celozrnu muku, ktora ma tiez jemnu orechovu prichut podla mna. Som zvedava co z toho bude :)
    Apropo zabudli ste tam napisat na akej teplote sa to pecie. Beham kvoli tomu kazdych 5 minut k trube ci mi to uz nehori, velmi by pomohlo, keby ste to tam dopisali aj pre ostatne zienky, co to raz budu chciet vyskusat! Vdaka.
    Potom napisem ako chutil. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak ako to dopadlo? Myslím, že tou múkou ste ho aj vylepšila :)A ohľadom pečenia, ja mám plynovú rúru a tak väčšinou pečiem v nej, takže teploty sa mi uviesť nedajú, čo ma mrzí...ale ak mám niektoré koláče odskúšané v elektrickej (to ak som piekla u svokry) tak vtedy napíšem do receptu približné teploty

      Odstrániť
  11. Dnes som ho upiekla aj ja. Zamenila som lieskové orechy za mleté pražené mandle, miesto mladej cibuľky som pridala nakrájaný pór a ozdobila krájanými zelenými olivami (kolieska).... tzv."čo dom dal" :)
    Veľmi nám chutil. Mne by stačilo aj neosolené cesto (bez pridania čajovej lyžičky soli) nakoľko syr pridal na slanej chuti aj tak.
    Rada ohľadne teploty: piekla som 35min v el. trúbe (plech do stred. výšky), vrchný aj spodný ohrev na 190 stupňov.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Dnes som ho v trochu upravenej podobe upiekla (tzv."čo dom dal"). Lieskové orechy som nahradila mletými opraženými mandľami. Namiesto mladej cibuľky som nakrájala pór a ozdobila zelenými olivami pokrájanými na tenké kolieska.
    Piekla som v el.trúbe na 190 stupňov, 35 min vrchný aj spodný ohrev (plech v strednej výške trúby).
    Ďakujem pekne za typ. Veľmi nám chutil.
    PS: na môj vkus trošku slanší, preto nabudúce neosolím cesto. Ten syr tomu dá ten správny slaný tón :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzka, prepáč, že tak neskoro reagujem...nemala som funkčný notebook...ďakujem za tvoj komentár a aj za radu ohľadom pečenia. Ty si koláč ešte aj vylepšila a teším sa, že si bola s receptom spokojná :)...a myslím, že tej soli do cesta ani netreba, tak ako píšeš, stačí syr :)

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...