14. 4. 2012

Vanilkové rožky

Na Vianoce sú aj u nás, tieto voňavé rožteky tradičné a najobľúbenejšie :-)
Recept mám od mojej mamy, sú najlepšie. 









Suroviny:

  • 300g múka hladká
  •  20g cukor práškový
  •  250g maslo
  •  50g orechy lieskové mleté
  •  50g orechy vlašské pomleté

Na obaľovanie:

  • cukor práškový
  • cukor vanilkový ( alebo cukor s pravou vanilkou)

Postup:

Najskôr múku s práškovým cukrom preosejeme, pridáme maslo (je lepšie keď sa maslo pokrája na kúsky, ja som mala už vybraté skôr, tak sa nedalo)


Pridáme pomleté lieskovce, vlašské orechy a vypracujeme cesto, ktoré necháme na chladnom mieste 2hod. alebo aj cez noc odpočinúť.


Keď sa ide cesto spracovať, je dobré nechať cesto dôjsť do izbovej teploty. Potom spravíme malé valčeky a tvarujeme rožteky (pred spracovaním by cesto malo byť vláčne, ale nie celkom mäkké)


Tieto rožteky mi pomáhala robiť moja 8 ročná dcérka a lepšie sa jej robili do tvaru podkovičiek, tak som sa pridala a robila som také aj ja :)


 Ja ešte dávam z cesta aj takéto hviezdičky, to je obľúbená činnosť mojej dcérky :-)


Rožteky poukladáme na plech vyložený papierom na pečenie a dáme do vyhriatej rúry na 180°C a pečieme približne 12-15 minút.


Po upečení necháme troška vychladnúť a potom obalíme ešte teplé, v práškovom cukre s vanilkou. Počula som, že ak sú rožteky správne urobené, mali by sa rozpúšťať na jazyku. Prajem sladkú chuť!





6 komentárov:

  1. Ywetka, pečiem už 20 rokov, áno zdá sa, že všetko by už človek mal mať v malíčku,ale práve s vanilkovými rožkami, ktoré ja mám veľmi rada som mala problém, nikdy neboli podľa môjho gusta, tvoj recept je to, čo som nemala celý ten čas, hoc som ich robila podľa mojej mamy, ale neboli také,akoby som chcela, odporúčam každej či už skúsenej gazdinke,v prvom rade začínajúcej, gramáž sedí na gram a rožteky sú také, ako majú byť, krehké, nelámu sa, neroztekajú pri pečení , dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Tatianka, nesmierne si ma potešila, mám radosť že si bola s receptom spokojná, veľmi pekne ďakujem a prajem krásny víkend :-)

      Odstrániť
  2. Nie je tam malo cukru?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anonymný, ja dávam len 20g cukru do cesta, kedže sa ešte obaľujú v práškovom cukre s vanilkou....ale ak chcete, môžte si pridať aj viac cukru

      Odstrániť
  3. ako si vsimam Vy mate vzdy maslo skor vybrate vo svojich receptoch,tak ho nevyberajte a pokrajajte ho na male kusky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anonymný, áno, lebo som tak zvyknutá a kto chce môže si ho aj nakrájať

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...