18. 6. 2012

Lieskovcový koláč

Tento recept som uverejňovala vo februári na stránke Varecha.sk a tak ho pridávam aj na svoj blog.  Je jednoduchý a ku kávičke alebo k čaju, ako stvorený. Môže sa poliať s citrónovou alebo pomarančovou polevou.






Cesto:


  • 4 celé vajcia
  • 100g cukor kryštál
  • 250g smotana na šľahanie
  • 270g múka polohrubá
  • 60g lieskovce mleté
  • 1 prášok do pečiva
  •  nastrúhaná z polovice citróna, citrónová kôra

Poleva:
  • 2-3 polievkové lyžice pomarančová šťava
  • 120g preosiaty cukor práškový

Postup:

Celé vajcia s cukrom vyšlaháme a vlejeme šľahačkovú smotanu. Pridáme múku rozmiešanú s kypriacim práškom do pečiva, pomleté lieskovce a z dobre umytého citróna kôru.


Vymiešanú hmotu dáme do vymastenej tortovej formy (priemer 24cm) a pečieme 30 minút pri teplote 180°C.


Skontrolujeme pomocou špajdle, či je koláč upečený a keď sa na ňu nič nenalepí je to ok. Necháme vychladnúť.


Spravíme si polevu. Preosiaty cukor vymiešame s pomarančovu šťavou...alebo kto chce, dá šťavu z citróna.


Vylejeme na koláč ( dala som na chvíľku, stuhnúť do mrazničky). A pokrájame (ja som dala pomarančovú polevu)


                                          Dobrú chuť!






11 komentárov:

  1. Ivetka, jaaaj, ešte kakao si uvarím, Tvoj koláčik k nemu a pohodička zaručená :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzka, ty ešte nespíš? :-)) ďakujem za nahliadnutie a komentár :-)....dobrú nôcku Ti prajem, ja už idem off

      Odstrániť
  2. lieskové , orieškové aj u nás hrajú prim :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Velmi krásný a určitě moc dobrý koláček, bohužel nemůžu liskové oříšky jinak bych hned určitě vyzkoušela, nikdy nevím čím bych mohla nahradit mleté oříšky či mandle uff...:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sonka, ďakujem :-)....a ohľadom orieškov, myslím si že mandle by sa dali nahradiť, keby sa pridali dyňové semienka a orechy by sa mohli nahradiť pšeničnými klíčkami....alebo ešte nasucho opraženou strúhankou...ešte som to síce tak nevyskúšala, ale niekde som to čítala...

      Odstrániť
    2. Moc děkuji z inspiraci, příležitostně určitě nějakou variantu vyzkouším :)

      Odstrániť
  4. Yvettko, ty zase dráždíš mé chuťové pohárky :D ... ale u mě na blogu máš ocenění. Vím že už jsi ho určitě dostala, ale já jsem nemohla jinak :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jééj si velmi milá, ďakujem a vážim si to! :-D

      Odstrániť
  5. Jaaaj, ten musel byť božský Iwet, keď čítam tie ingrediencie...nič také som ešte nepapala, ale neváhala by som!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dora, ďakujem a vitaj na mojom blogu, potešila si ma! :-)

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...