10. 4. 2012

Škoricová roláda

pre milovníkov škorice ;-)



Cesto:
  • 3 vajcia
  •  60g kryštálového cukru
  •  100ml horúcej vody
  •  100ml oleja
  •  1 kypriaci prašok do pečiva
  • hladká múka
  • kryštálový cukor
  •  1 čajová lyžička mletej škorice
Plnka:
  •  200g masla
  •   120g práškového cukru
  •   1/2 litra mlieka
  •  40g zlatý klas - krémový prášok
  •  2 polievkové lyžice hladkej múky

Na posypanie:

  • strúhaná čokoláda alebo
  • pražené vlašské orechy

Postup receptu:


60g kryštálového cukru upálime na karamel.


Pridáme 100ml horúcej vody ( nezľaknúť sa, hoci sa z toho spraví jedna lízatková hmota, ale miešaním a varením sa to zas rozpustí, nesmú zostať hrčky ) a necháme vychladnúť.

Tri celé vajcia odvážime (aj so škrupinami), koľko budú vážiť, tak toľko treba odvážiť cukru a múky (vážili 194g, tak toľko dať aj cukru a múky)...ja som dala menej cukru-100g.


Žĺtky vyšlaháme s cukrom a pridáme lyžičku mletej škorice.


100ml oleja.


Vychladnutý karamel.


Múku s kypriacim práškom.


A vyšlahaný sneh.


Cesto vylejeme na plech (plech som použila s rozmerom 36x26 vyložený papierom na pečenie, papier som troška vymastila olejom a upečieme (plynová rúra: 3 stupeň) tých 30-35 minút...treba skúšať špajdlou. Upečené cesto dáme hneď na vlhkú utierku (kto nechce robiť roládu, môže cesto prekrojiť na polovicu a spraviť ako zákusok)


Po 2 minútach, stočíme spolu s papierom do rolády.


Spravíme plnku, môžeme aj hneď, keď sa cesto pečie. 1/2 litra rozdelíme, zbytok mlieka dáme variť a do zvyšného mlieka dáme zlatý klas a 2 polievkové lyžice hladkej múky a uvaríme hustý krém, ktorý necháme dobre vychladnúť (občas premiešame)


Maslo vymiešame s cukrom. Vychladnutý puding vmiešame do masla a nakoniec dobre vyšľaháme.


Vychladnutú roládu opatrne rozvinieme a dáme dole papier. Natrieme plnkou (trochu plnky si necháme, na potretie vrchu rolády.


Roládu opäť zavinieme, potrieme vrch zvyšnou plnkou. Nastrúhame čokoládu alebo posypeme nasekanými orechami, popraženými na suchej panvici. Roládu dáme stuhnúť do chladničky.




 Vždy ma poteší, keď moje recepty majú úspech aj u druhých a pošlú mi aj fotku ich výtvoru. Takto krásne sa roláda vydarila Janke :-)

 

4 komentáre:

  1. tento vyskúšam na pohostenie k mojim promóciám,... svokor miluje škoricu =) tak sa teším a ďakujem....potom dám vedieť ako to dopadlo=) veronika+

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Milá Veronika, gratulujem k promóciám a ďakujem za nahliadnutie a komentárik. Vitajte na mojom blogu a dúfam, že budete s receptami spokojná, prajem všetko dobré a nech sa darí :-)....túto roládu mám spravený aj ako zákusok, tak ak chcete pozrite si aj tu: http://ywettrecepty.blogspot.sk/2012/04/skoricovnik.html

    OdpovedaťOdstrániť
  3. to je krásný:)) do rolády jsem ještě neměla tu odvahu se pustit, ale třeba někdy!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Kamka a ty si veľmi šikovná, takže určite by sa sa ti vydarila :-)

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...