5. 6. 2012

Cesnakovo - syrové a bryndzové chuťovky

Inšpirovala som sa receptom Klikni tu

A ešte druhým receptom Klikni tu

A týmto ďakujem autorkám za skvelé recepty, sú výborné! A kedže som ich vyskúšala, troška som si recepty upravila po svojom a mali úspech aj u nás, tak chcem mať recept aj na svojom blogu a ak by ste sa chceli inšpirovať ako ja, tak nech sa páči ;-)

S bryndzovou plnkou


A cesnakovo- syrové


Suroviny na cesto:

  • 500ml vlažné mlieko
  • 150ml olej
  • 750g hladká múka (špeciál)
  • 42g čerstvé droždie
  • 2 čajové lyžičky soli
  • 2 čajové lyžičky cukru
Plnka1:
  • 200g bryndze
  • 1 vajce
  • pažítka
Plnka2:

  • 120g masla
  • 100g syrokrému
  • 1-2 žĺtka
  • posekaná pážítka alebo petržlenová vňať
  • 40g tvrdý syr
  • 5 strúčikov cesnaku (kto chce môže si dať aj viac)
Na potretie pečiva:

  •  1 žĺtok
  •  1 polievková lyžica mlieka

Na posypanie: 

  • rasca alebo ľubovoľné semienka

Postup:

S cestom mi pomohla pekárnička. Ako prvé do nádoby sa vždy musia dať tekutiny, mlieko, olej. Potom prídu na rad sypké suroviny. Preosiata múka a do jedného rohu nasypeme soľ. Do druhého rohu cukor. Uprostred nádoby dáme droždie, ktoré jemne zahrnieme múkou. Ak používame čerstvé droždie, je dobré dávať cukor priamo k droždiu. A soľ by nemala prísť do priameho kontaktu s droždím!


Nádobu vložíme do pekárničky a zapneme program cesto. Má tri cykly, miesenie, odpočívanie, kysnutie. Trvá to 1hod. 25 minút. Ak sa cesto lepí na boky nádoby, pridať ešte troška múky.



Zatiaľ si pripravíme plnky.

Maslo, syrokrém, nastrúhaný syr, žĺtok, pažítku, pretlačený cesnak dobre vymiešame.

A pripravíme si aj bryndzovú plnku. Vymiešame bryndzu s vajíčkom a pridáme nasekanú pažítku.


                                        Cesto už nakyslo.


Vykysnuté cesto dáme na pomúčenú dosku a rozdelíme.


Ako prvé som spravila bryndzové. Cesto si rozvaľkáme na hrúbku 1 cm a povykrajujeme pohárom, malé bochníčky  a poukladáme na plech, vyložený papierom na pečenie.


Spravíme do každého bochníčka jamku.



Dáme bryndzovú plnku a upečieme v stredne vyhriatej rúre doružova (asi tých 20-30 minút piekla som v plynovej rúre)


Vyvaľkáme ďalšie cesto a natrieme druhou plnkou.


Stočíme do rolády a pokrájame na trojhranky.


Pred pečením pomastíme žltkom zmiešaným s 1 lyžicou mlieka, poukladáme na plech, vyložený papierom na pečenie, posypeme rascou alebo sezamom a dáme piecť asi tých 25 minút.


Prajem dobrú chuť!




23 komentárov:

  1. mňam ty brynzové musím vyzkoušet... miluju brynzu ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak toto je opravdu lákavé,pohádka...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ivetka, krásne a tá vôňa, hmmm... Milujem slané koláče z kysnutého cesta :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Už som ich piekla aj ja....dobrá voľba, krásne nafotené :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. nádhera, nic podobného jsem nikdy nepekla, ale musí to být určitě vynikající :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. hneď by som si dala aj z jedných aj z druhých, krásny receptík a zase niečo pre naše pekárničky...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. no krásne chuťovky ako vždy..., tiež si pomáham s pekárňou :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Super...aj moja pekárnička bude mať zajtra robotu :-)
    Ivetka ďakujem za inšpiráciu, krásne nafotené.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. ja som za tie bryndzové a pre mňa s kôprom....mňam... Parádne fotky! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. dievčatá, velmi pekne ďakujem za nahliadnutie a aj komentáre! :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  11. mas ich uplne krasnucke Ivetka a fotky nadhera:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Vyzerajú nádherne...tie trojuholníčky som už robila podľa receptov čo som našla na nete, ale nepodarili sa mi. Plnka mi vytekala. V čom môže byť problém? Aký syr - údený? A na akej teplote si to piekla? V predhriatej rúre? Ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :-)...a ohľadom syru, zvyknem dávať striedavo, údený alebo neúdený eidam. A prečo ti vytekala plnka, to fakt neviem...asi bolo menej syru?...neviem čo si dávala do plnky...a tieto som piekla v plynovej rúre, asi tých 25 minút....pozrela som recept podľa ktorého som sa inšpirovala, tak tam je napísané 25 minút na 180 °C...tak nech sa ti vydaria, držím palce! :-)

      Odstrániť
    2. Ywett chcem sa ta opytat akurat som skusala tvoj recept tie zo syrovou plnkou a mne sa to tak akoby roztieklo a na papiery mam cele maslo vytecene ja som davala vsetko podla tvojho receptu maslo som dala take to klasicke kockove co je.tak sa ta chcem opytat ake maslo davas ty?

      Odstrániť
    3. Ja dávam klasické čerstvé maslo, ale troška plnky môže byť vytečené, to sa občas stáva aj mne....moja známa dáva palmarín, že jej tá plnka tam lepšie drží, ale my máme radšej maslo...mrzí ma, ak ťa recept sklamal...

      Odstrániť
  13. Děkuji za úžasný recept. Akorát se mi upekly trojhránky se sýrovou náplní a úžasný. S Brynzou je určitě také vyzkouším. Ještě jednou děkuji :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. rado sa stalo a ja ďakujem, že ste napísali, pekný deň prajem :-)

      Odstrániť
  14. Su uzasne, Ivka, ja tie trojuholnicky robim so salamou a sunkou a tie censakove buchticky- tak tie robim s banilkovym kremom a pekanovym frangipane- cize nasladko :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Zuzka :-)...ty si ich ešte vylepšila, mňam :-)

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...