22. 7. 2012

Jednoduchý bryndzový koláč


Inšpirovala som sa receptom http://dobre-jedlo.blogspot.sk/2011/03/bryndzovy-kolac-s-udenou-slaninkou.html  A týmto ďakujem autorke za recept, koláč je výborný  ;-)




Suroviny:
  • 1vajce
  • 1/2  kypriaceho prášku
  • soľ
  • 180 ml kyslá smotana (alebo biely jogurt)
  • 250g polohrubá múka
Plnka:

  • 250g bryndza
  • údená slanina (oravská,gazdovská)
  • rasca
  • kôpor alebo mladá cibuľka

Postup:

Zo surovín zamiesime vláčne krehké cesto.


Cesto rozvaľkáme (ja som si pomohla papierom na pečenie, kde som si podľa formy, obkreslila kruh a pomocou papiera som cesto preložila do formy)


Cestom vyložíme vymastenú a múkou vysypanú formu a aj bočné steny okrúhlej formy. Použila som s priemerom 27 x 27 x 3.6 cm. Na cesto si rovnomerne rozmrvíme bryndzu.


A dáme pokrájanú slaninu alebo kto nechce slaninu, tak si môže podľa chuti dať mladú cibuľku.


 Dáme upiecť v rozohriatej rúre, až kým koláč nechytí ružovkastý nádych (v plynovej rúre asi tých 25 minút)


  Prajem dobrú chuť!


Opakovane som tento koláč spravila, ale bez slaniny a do plnky som dala bryndzu zmiešanú s kyslou smotamou a na vrch koláča som povykrajovala zvyšné cesto ;-)






14 komentárov:

  1. pekný koláčik bryndzové mi môžeme :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nikdy jsem nic podobného nezkoušela, ani nejedla, ale díky za recept, tohle musím mít!:-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka, ak máš rada bryndzu, tak ti bude určite chutiť. Ďakujem za nahliadnutie a komentár :-)

      Odstrániť
  3. Ivetka,tvoj recept si práve tlačím, vyzerá fantasticky, len ten čas ma akosi tlačí a ja nič nestíham, dám vedieť ako sa vydaril.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivanka, tiež som zvedavá, či bude mať aj u Teba úspech, potom napíš :-)...a ďakujem!

      Odstrániť
    2. Ivetka,vydaril.Dúfam,že ti nebude vadiť,zverejnila som ho aj na svojom blogu.Ďakujem ešte raz za výborný recept.Pekný deň!

      Odstrániť
    3. Ivanka, tak to sa teším a pravdaže mi to nevadí, však ja som sa tiež inšpirovala :-) Ďakujem a krásny deň aj Tebe! :-)

      Odstrániť
  4. Ahoj Ivetka, my tiež milujeme bryndzu a takýto recept určite obohatí náš stôl, keď sa nás zíde viac.
    Diki a krásny celý týždeň
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Emily, veľmi pekne ďakujem a rovnako aj Tebe prajem krásne dni a ak recept vyskúšaš, nech koláč chutí :-)

      Odstrániť
  5. Ivetka, ďakujem za návštevu,komentáre aj k starším príspevkom. Ja na oplátku začnem viac piecť a asi vyskúšam aj koláče naslano - také som ešte nerobila, napr. tento.
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka, tiež ďakujem za návštevu a aj komentárik! :-) A ak vyskúšaš, daj vedieť :-)

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...