4. 8. 2012

Černicovo - slivkový koláč s posýpkou


je vláčny, voňavý a s ovocím výborný :-)



Suroviny:
  • 2 vajcia
  • 100 ml práškový cukor
  • 100 ml mlieka
  • 2 čajové lyžičky kypriaci prášok
  • 2,5 PL oleja
  • 1/2 vanilkového cukru
  • 250 ml polohrubá múka
  • čerstvé černice a slivky
Posýpka:
  • 50 g maslo  
  • 50 g práškový cukor 
  • 70 g polohrubá múka (alebo hrubá)
Postup:

Najskôr si spravíme posýpku, do múky dáme cukor, maslo a rozmrvíme. Celé vajcia vyšlaháme s práškovým a vanilkovým cukrom. Použila som hrnček s odmerkou od 50ml do 250ml.
Pridáme olej, mlieko.


Múku s kypriacim práškom (do hrnčeka sypem múku bez bez stláčania a striasania a tiež bez nakyprenia, odmeriavať v nepreosiatom stave )


Cesto vylejeme do okrúhlej vymastenej formy a dáme ovocie (slivky odkôstkujeme)  Použila som formu s priemerom 27 x 27 x 3.6 cm.


Posypeme posýpkou a vo vyhriatej rúre pečieme do zlatista asi tých 25-30 minút.


Po upečení necháme vychladnúť.


Prajem dobrú chuť!






19 komentárov:

  1. My jsme dostali teďka od tety plno broskev a švestek, takže tenhle recept mi přišel vhod :D:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ivetka, aj ja sa teším, že si pripravím niečo zo sliviek, keď maminka prinesie zo záhrady :-) Len musím porozmýšľať čo - ako urobím, keďže som sa takýchto mňamkových koláčikov načas vzdala. Tvoj vyzerá lahodne, sladúčko :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ywett, včera sme robili veľmi podobný, len so slivkami a v posýpke bol aj mak... výborný :) opäť si vytvorila úžasnú dobrotu a krásne fotky. pekný deň želám

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Saška, tak sme mali skoro rovnaké chúťky a veru s makom by som si dala, len malá neľúbi mak, tak som spravila takto :-)...som rada že pri pomáhaní koláčika, aspoň aj čerstvé černice zjedla, keď ich ukladala na koláč :-)...a ďakujem a krásny dník aj Tebe a aj ostatným :-))

      Odstrániť
  4. super na 1 * , krásny koláčik Yvka :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Opět krásné fotky a jelikož švestky naprosto miluji asi by ten koláč byl vhodný rovnou v dvojité dávce:)))))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. so všetkými musím len súhlasiť...nádherné fotky a koláč aký privítam kedykoľvek a tiež rada také pečiem...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. To je ako ze na jeden plech? Nemalo byt nahodou 250g muky? Ked to dam na plech, je to hrubky zemiakovej placky, co asi nie je v poriadku, ci ano? dik za odpoved

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Chyba mi tu este udaj o teplote pecenia. Pozeram, ze to mas na nejakej "pizza" forme, tak som to cesto urobil 2x, aby mi to vyslo na bezny plech, dufam, ze to vyjde. Takze predchadzajuci prispevok je bezpredmetny...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milý anonym, všetky uvedené suroviny sú napísané správne, je to klasický hrnčekový koláč a použila som hrnček s odmerkou od 50ml do 250ml, takže do cesta ide 250ml polohrubej múky a hmotnosť prepočítaná v gramoch je 160g (do hrnčeka sypem múku bez bez stláčania a striasania a odmeriavať v nepreosiatom stave )....a kedže som ho piekla v plynovej rúre, nedá sa uviesť teplota pečenia...a forma je okrúhla, tak ako som uviedla v postupe receptu...dúfam že recept ťa nesklamal a koláč sa vydaril a chutil...

      Odstrániť
  9. Robila som ho minuly tyzden no a vysledok? Idem aj zajtra, mojim chalanom veelmi chutil.... A paci sa mi ze je na okruhly plech, lebo sa hned zjedol ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. teším sa, že koláč mal úspech aj u vás doma :)....ďakujem za komentár

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...