11. 8. 2012

Ríbezľový džem a kakaový koláč s marhuľami a ríbezľami


Recept na ríbezľový džem som našla tu je výborný a týmto autorke ďakujem za recept :-)


Suroviny na džem:
  • 1kg cukor kryštálový
  • 150 ml vody
  • 1kg celých ríbezlí (so stopkami)
Postup:

Ríbezle umyjeme.


Do hrnca dáme vodu s cukrom, premiešame, privedieme do varu a miešame pokiaľ sa cukor nerozpustí. Začneme postupne pridávať ríbezle, ale tak aby stále vreli.



Keď sú už ríbezle rozvarené, tak ich prelisujeme cez husté sito (nie kovové)


Rôsol privedieme do varu a hneď nalejeme do čistých umytých pohárov. Uzatvorime a otočíme hore dnom a necháme 5 minút stáť na viečku.


A spolu s dcérkou sme ich takto ozdobili :-))




A teraz recept na koláč  ;-)

Suroviny:
  • 4 vajcia
  • 3PL práškový cukor
  • 3PL polohrubá múka  
  • 2PL kakao

Postup:

Najskôr vyšľaháme sneh. Vyšľaháme žĺtky s cukrom do penista a postupne pridáme preosiatu múku (kypriaci prášok som nedala) Opatrne vmiešame tuhý sneh z bielkov.


A nakoniec vmiešame kakao.


Cesto vylejeme do vymastenej ohrúhlej formy, použila som s priemerom 24cm.


Poukladáme ovocie.


A dáme upiecť v rozohriatej rúre ( plynový šporák tak asi na tretí stupeň) pečieme tých 35-40 minút. Po upečení skontrolujem pomocou špajdle, či je koláč upečený a keď sa  nič nenalepí je to ok.  Necháme dobre vychladnúť.


Prajem dobrú chuť!







Vždy ma poteší, keď moje recepty majú úspech aj u druhých a pošlú mi aj fotky ich výtvoru. Takto krásne sa džem vydaril Janke a Evke :)


Evka robila z čiernych ríbezlí.




26 komentárov:

  1. No Yvka , ja pozerááám,,,, krááása tuším si dnes od rána pri spotáku :-)) nádherné fotky a ešte krajšie poháre si šikuľa :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Jarka, veľmi pekne ďakujem za Tvoju návštevu a milý komentár :-)... v noci som varila džem a dnes som sa vyšantila pri fotení, ale zle sa fotí, lebo je pod mrakom, chýba mi slniečko, ináč to neviem :-))

      Odstrániť
    2. Oskar sa hnevá preto zaliezol ,,,akokoľvek Ty aj bez neho narobíš perfektné fotky,,,klobúk dole :-) minula si sa remeslom

      Odstrániť
    3. Jarka, ešte raz ďakujem....veru, to preto že som chcela byť zdravotná sestra :-)

      Odstrániť
    4. ale aj fotografka...tak to mám aspoň ako hobby :-)

      Odstrániť
  2. Dotiahnuté až do konca, lahodí to nielen brušku :-)
    Yvet, práve som dojedla tvarohové šúlance podľa tvojho receptu - mňam, budem ich robiť namiesto zemiakového cesta.
    Pa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janulka, to mám radosť že si bola s receptom spokojná a veľmi pekne ďakujem za nahliadnutie a milý komentár :-)

      Odstrániť
  3. Ivi, krásne a určite aj výbornééé :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Koláček vypadá famózně! Jen se zakousnout :) A přesně takhle děláme rybízový džem s mamkou :D Je fakt výborný. Krásně jsi ho ozdobila!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mňamky, všetko vyzerá perfektne. Ríbezľový som varila už dávnejšie, ale u nás ho takmer nikto nemusí (okrem mňa), tak sa varí pomenej. Koláčik je na spapanie.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Super koláčik, džemík nielen dobre chutí ale ste to dievčatá aj perfektne ozdobili, šikovnice...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tak ten džem to je krása a i ten jeho "obleček" se srdíčky, hmmmm pěkné

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Dievčatá, všetkým Vám ďakujem za návštevu a milé komentáre a prajem krásny večer! :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Toľko dobrôt, aj koláč vyzerá byť mňamkový. Vyskúšam, ovocie dám čo mám. Ďakujem, skvelá stránka. Inga

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Inga, vitajte na mojom blogu a veľmi pekne ďakujem za milý komentár :-))

      Odstrániť
  10. 5 minut povarime... nebude dzem riedky? Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anonymný, v tomto recepte som nepísala, že 5 minúť povaríme...skúste si recept ešte raz prečítať

      Odstrániť
  11. Ďakujem za recept na ríbezľový džem, výborný 👍, náhodou nemáte recept aj na cernicovy džem, o chvíľku nám na záhrade dozrejú a chcem recept bez chémie, ďakujem, prajem pekný deň

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rado sa stalo, tiež ďakujem za odozvu a aj Vám prajem pekný deň :)

      Černice nemám, ale na nete som našla recept, ak sa podarí, vložím sem.

      https://recepty.aktuality.sk/recept/8126/domaci-cernicovy-dzem/

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...