10. 11. 2012

Jablkovo-makový koláč



Milujem vôňu čerstvo upečeného koláča, v ktorom sú jabĺčka, pripomína mi vždy ten babkin :-) Jablká sú výborné v kombinácií s makom, koláč je potom chuťovo výborný, vláčny a pre milovníkov maku ako stvorený ;-)








Suroviny:
  • 250g múka hladká
  • 150g maslo
  • 50g cukor práškový
  • 1 celé vajce
  • 1/2 balíčka cukor vanilkový
Plnka:

  • 200g pomletý mak
  • 100g cukor hnedý (alebo práškový)
  • 2-3 postrúhané veľké jablká
  • z 1/2 citróna-kôra
  • 250ml horúce mlieko
(kto má rád, môže pridať ešte 80g hrozienok)


Postup:

Z preosiatej múky, masla, vajíčka, práškového a vanilkového cukru, zamiesime vláčne krehké cesto.


Cesto rozdelíme, jedna časť, tá väčšia pôjde na spodok formy a zo zvyšného cesta povykrajujeme hviezdičky, alebo iné rôzne tvary.

Cesto rozvaľkáme (ja som si pomohla papierom na pečenie, kde som si podľa formy, obkreslila kruh a pomocou papiera som cesto preložila do maslom vymastenej formy)

Cestom vyložíme formu a aj bočné steny okrúhlej formy. Použila som s priemerom 27 x 27 x 3.6 cm. Cesto popicháme vidličkou a dáme makovú plnku.



Makovú plnku si pripravíme tak, že rozmiešame pomletý mak s cukrom, pridáme postrúhanú citrónovú kôru a zalejeme horúcim mliekom. Pridáme nastrúhané jablká (Evka, ešte raz ďakujem za výborné jablká z tvojej záhradky :-))


Na makovú plnku povykrajujeme hviezdičky, to s radosťou pomáhala moja šikovná dcérka :-))


Dáme upiecť v rozohriatej rúre asi na 200 stupňov, až kým koláč nechytí ružovkastý nádych (v plynovej rúre asi tých 30-35 minút) Po upečení necháme koláč vychladnúť a môže sa ešte posypať práškovým cukrom.



Prajem dobrú chuť! :-)



Tu som použila malú obdĺžnikovú formu a dala viac maku.




Vždy ma poteší, keď moje recepty majú úspech aj u druhých a pošlú mi aj fotku ich výtvoru. Takto krásne sa koláč vydaril Andrejke :-)


A takto krásne sa vydaril Tatianke a dokonca ho ešte aj chuťovo vylepšila, pridala slivky a posýpku :-)






23 komentárov:

  1. Ywettka, jáj, veď ten už vyzerá a vonia ako vianočný! :-)
    Mňamky, ja veru môžem každý koláčik, si šikuľka, pa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno Janka, zvyknem ho robievať aj na vianoce a ďakujem :-)

      Odstrániť
  2. Taky jsem dneska pekla s mákem! Asi příští týden to bude na blogu:) A ten tvůj makový zákusek se ti moc povedl! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. už som zvedavá aj na ten tvoj a ďakujem Deniska :-)

      Odstrániť
  3. mnam,tak toto je bomba, toto urcite v dohladnej dobe urobim :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mňam, tato kombinae je výborná. Jindra

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ywka paráda , vonia až sem ....a krásne vyčančaný :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Uf...to je dobre že si ho tu dala, už pol hodiny rozmýšľam čo asi upiecť :-)Tento bude rýchlovka.
    Krásne nedeľné poobedie prajem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mery, ďakujem a rovnako krásnu nedeľu aj tebe a tvojej rodinke a ak si sa rozhodla piecť, tak nech aj chutí :-))

      Odstrániť
  7. Ywka, vdaka za inšpiráciu, s krehkým cestom som makové ešte nepiekla,opäť nádherne vyzdobený, šikulky ste babule

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Evka, kde zmizol tvoj komentár? ....na email, mi prišiel...a ďakujem :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. miluji mák, jablka i koláče!! Já se snad do tvého receptu pustím ještě dnes!!:-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja tiež :-)...a ďakujem Janka :-)...tak už rozvoniava aj u teba?

      Odstrániť
  10. mozeme dat namiesto masla heru do cesta ?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anonymný, ja radšej používam maslo, lebo má lepšiu chuť ako tie margaríny, ale čo mi písali tak dali namiesto masla aj palmarín...neviem či heru, tú asi skôr dávaju do plnky?

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...